Lennarts Trackbuild
Motorisch
Exterieur
Remmerij
Onderstel
Interieur
Het project
Het oude blok
Het begon allemaal met het standaard blok wat niet aan mijn eisen voldeed.
Te standaard en stiekem te langzaam. Dus ik wilde meer
Demontage voorkant
Om te beginnen moest het neusje gedemonteerd worden. Zo gezegd, zo gedaan.
Voorbumper, koplampen, brilletje en radiateur verwijderd
Blok er uit
De motor takel er netjes boven gezet om zo het blok eruit te kunnen takelen.
Motorruim schoonmaken
Nu het blok eruit was kon het schoonmaken/ontvetten van het motorruim beginnen.
Vervolgens een roest inspectie, al was er weinig tot geen roest te vinden!
Stiffness kit
Om het neusje te voorzien van nog meer wegligging en stijfheid, is er een Satchell Engineering stiffness kit ingelast.
Motorruim verven
Om de motorruimte er netjes uit te laten zien, is deze gedoopt in een 3 laagse Industrielak van Rust-oleum.
Deze lak is extra dik en beschermt tevens tegen roest.
Satchshift motorruim
Ook is er een Satchell Engineering shift gemonteerd.
Dit om het schakelen een stuk leuker en sneller te laten verlopen!
Satchshift binnen
De Satchshift schakelpook om nog sneller door de versnellingen te schieten.
Heerlijk ook ter hoogte van het stuur waardoor je niet meer naar beneden hoeft te grijpen.
Krukas
In de tussentijd is het onderblok voorzien van een hittebestendige Rust-oleum lak.
En de gebalanceerde/uitgewogen krukas ligt klaar voor montage
Gesmeden zuigers
De Gesmeden wossner zuigers (Boresize 79 / 2e overmaat) samen met de gesmeden drijfstangen klaar voor montage
Gemonteerd onderblok
Onderblok helemaal afgemonteerd.
Tevens is het onderblok gevlakt, geboord en gehoned om de zuigers te laten passen
Carterpan
Om het geheel netjes af te maken is ook de carterpan netjes zwart gelakt
Nog te doen....
Nu het onderblok klaar is kunnen we verder met de jp4 kop.
Zo’n beetje alles in de krat moet gemonteerd worden.
Opbouw JP4 kop
Om te beginnen de veren, veerschotels en kleppen monteren met een spanner.
Zoals te zien is de JP4 kop ook netjes gevlakt en geflowed om het vermogen te optimaliseren
Montage Catcams
Vervolgens het monteren van de Catcams 743 nokkenassen en de deksel
MLS koppakking
Om het onderblok op de kop te laten passen, zijn er Titanium kopbouten gemonteerd samen met een MLS pakking
Samenvoeging onderblok & JP4 kop
Het onderblok samengevoegd met de JP4 kop. Word al een mooi geheel zo
Distributie
De distributie zijde in de opbouw.
Om het geheel compleet te maken zijn er ook lichtere nokkenas poelies van Catcams gemonteerd
Nokkenassen stellen
De nokkenassen op het voorgeschreven aantal graden gezet volgens de Catcams grafiek
Verlichte krukas poelie
Ook de Krukas krijgt een upgrade: een BakerBM verlichte krukas poelie.
Dit om het geheel te laten kloppen
Verder opbouw
In de tussentijd zijn alle losse onderdelen gemonteerd.
Zoals; startmotor, waterpomp en versnellingsbak
C2 inlaat
De c2 Vts inlaat gemonteerd.
Deze is tevens ook geflowed en gevlakt
Blok terug hangen
Het was tijd om het blok terug te hangen om vanuit hier verder te bouwen.
Ondertussen ook de kabelboom eraan gehangen om het aansluiten makkelijker te maken
Bescherming motorruim
Een aantal doeken rondom het motorruim om beschadigingen te voorkomen
Afbouwen maar
Het blok hangt! Tijd om af te bouwen.
Tevens te zien dat het blok met een set Vibra Technics race motorsteunen op zijn plek blijft
MSD bobine
De MSD bobine op een custom made EH steun zodat die mooi naast het blok past
Ford mustang 60mm gasklep
Ford mustang 60mm gasklep, om de inlaat een mooi geheel te geven, en voor een goede luchtvoorziening
Laatste puntjes
Het blok verder afbouwen. Ecu, zekeringskastje etc weer terug plaatsen.
De standaard Ecu is voor tijdelijk
Montage uitlaatsysteem
Het uitlaat systeem weer netjes terug plaatsen met nieuw flexibel deel in het katvervanger
Nog wat kleine dingen toevoegen
Het eind komt nu toch wel inzicht.
De laatste onderdelen worden terug geplaatst om het tot een mooi geheel te maken
Blok klaar
Het blok is dan toch echt bijna klaar. Op het neusje na is alles gemonteerd
Vems PnP
De Vems PnP ecu ontbrak nog aan het geheel.
Het blok is dan eindelijk compleet
Met trots gebouwd bij....
Met trots gebouwd bij EH Autoservice